Zoutvelden, secret lake en Kep - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Zoutvelden, secret lake en Kep - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Zoutvelden, secret lake en Kep

Door: Carolien Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Carolien

07 Augustus 2017 | Cambodja, Kâmpôt

Bah, als ik vandaag had moeten werken, dan was ik thuis gebleven. Maar ik ben hier, in Cambodja, en ik vind dat ik het me niet kan veroorloven niks te doen en dus gaan we vandaag wederom touren met de motorbike. We hebben een gids geregeld die ons een aantal bezienswaardigheden in de omgeving gaat laten zien. Het is een jonge jongen nog die in de omgeving is opgegroeid en ons dus makkelijk op sleeptouw kan nemen. We beginnen bij een aantal ‘zoutvelden’ die heel erg mooi de lucht weerspiegelen. Het is windstil, bloedjewarm, maar het uitzicht is prachtig. We stoppen even bij een aantal mannen die één voor één zakken van 50kg zout op hun rug naar een vrachtwagen dragen. Ik voel me een beetje bekeken. De mannen maken wat rare (ik noem het maar zoals het is) ‘neukbewegingen’ in de loods. Ach, hebben zij hun lolletje ook weer gehad. We rijden snel weer verder. Op naar een grot waar ook beklimmingen worden gedaan. Het is een kleine grot waar we even in lopen. Hier en daar zijn wat vleermuizen te zien. We vervolgen onze weg naar het zogenaamde ‘secret lake’. Dit vind ik wel weer mooi. Het is er super rustig en bij één van de hutjes rond het water drinken en luieren we wat. Ik zou hier zo in slaap kunnen vallen. Heerlijk. Na ruim een half uur later springen we echter weer op de motorbike en rijden we door naar een peperplantage. Kampot staat bekend om haar peper en tijdens de gratis rondleiding krijgen we te zien hoe de peper hier groeit. Als laatste van deze middag staat Kep, een badplaats op de planning. Na even rijden komen we aan bij de kust en eten we wat (vooral Harm, want ik voel me nog steeds niet lekker) bij de ‘crabmarket’. Kep is allesbehalve wat ik me had voorgesteld. Het bruist niet, er is niet veel te zien en we besluiten eerder terug te keren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik overal al geweest ben. Ik houd van reizen, maar tot nu toe zag ik voornamelijk de campings in Frankrijk (ik hou van kamperen!), wat steden in Europa, en oh ja; de West-kust van Noord Amerika. Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel meer landen (continenten) bezoeken. Tja, wat wil je als je een wereldreiziger aan de haak slaat?!

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 16814

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Kirgizië, Oezbekistan, Tajikistan

17 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Thailand, Laos, Cambodja

17 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: