Met de bus van Phnom Penh naar Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Met de bus van Phnom Penh naar Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Met de bus van Phnom Penh naar Battambang

Door: Carolien Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Carolien

12 Augustus 2017 | Cambodja, Khett Batdambang

We zitten alweer in de bus naar Battambang. Om 09u00 zijn we vertrokken en we zullen er rond de middag (de bus doet er zo’n 5 uur over) zijn. Harm en ik zitten deze keer achter elkaar, want er waren alleen nog maar plekken achterin en de ervaring leert dat je dan makkelijker misselijk wordt, zeker gezien de vaak vele bulten en bochten in de wegen hier. Geen goed idee dus. Ik ben deze busreis alweer een nieuw boek begonnen en ik heb weer veel liggen maffen. Voor ik het wist waren we er dus al.
Battambang is gelukkig weer een stuk rustiger dan Phnom Penh. We kunnen nu weer over straat wandelen zonder omver gereden te worden door auto’s tuktuks of motorbikes, er is af en toe wat groen te zien en er zijn wat minder uitlaatgassen. Het is wel nog steeds even warm. Het is vanaf de busstop maar een klein stukje lopen, maar ik ben opnieuw behoorlijk bezweet als we aankomen bij het hotel. Helaas blijkt daar dat onze reservering voor de kamer die we gisteravond laat (bij Royal Hotel) nog hebben gemaakt, niet is doorgekomen en het hotel is volgeboekt. Het personeel geeft aan dat er nog twee andere hotels onder dezelfde eigenaar vallen en we worden naar een ander hotel (Star Hotel) iets verderop gebracht. Op zich geen probleem vinden we. We verblijven dan één nacht in dit hotel en worden dan de volgende ochtend naar het Royal hotel gebracht om daar te ontbijten en voor de overige twee nachten een grotere kamer te krijgen dan we geboekt hebben.
Het blijkt wel bloedheet op de kamer en de airco werkt minimaal, maar vooruit, het is maar voor één nachtje. Na nog even rond te hebben gekeken in de stad (we zijn nu ook echte armoede tegengekomen in de oude wijk bij het treinstation) en voor een appel en een ei te hebben gegeten aan de kade van de rivier, vallen we weer als een blok in slaap. Battambang bevalt me wel. Er hangt een fijne sfeer, de mensen zijn hier super vriendelijk ook al hebben ze niks en we gaan morgen allerlei leuke dingen bezichtigen in de buurt, we hebben namelijk weer een tuktuk met chauffeur gehuurd voor een dag.

  • 15 Augustus 2017 - 16:17

    Mathy:

    Dat gaat jullie nog tegenvallen naar het werk zonder chauffeur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik overal al geweest ben. Ik houd van reizen, maar tot nu toe zag ik voornamelijk de campings in Frankrijk (ik hou van kamperen!), wat steden in Europa, en oh ja; de West-kust van Noord Amerika. Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel meer landen (continenten) bezoeken. Tja, wat wil je als je een wereldreiziger aan de haak slaat?!

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 16785

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Kirgizië, Oezbekistan, Tajikistan

17 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Thailand, Laos, Cambodja

17 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: