Eerste dag Chili - Reisverslag uit Barrio Brazil, Chili van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Eerste dag Chili - Reisverslag uit Barrio Brazil, Chili van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Eerste dag Chili

Blijf op de hoogte en volg Carolien

19 Juli 2015 | Chili, Barrio Brazil

Gisteren om 11u00 aangekomen op het vliegveld in Chili. We zouden door iemand van het hotel opgehaald worden. Met een mobiel in zijn hand waarop onze namen stonden, stond hij ons op te wachten. Een aardige Chileense man die geen Engels bleek te spreken, maar enkel Spaans. Harm heeft gedurende de autorit braaf geluisterd. Veel verstond hij wel, en zo niet, dan werd er vriendelijk gelachen en "claro" gemompeld. Ach, de man bedoelt het goed. 'S middags zijn we om de jetlag te vermijden meteen maar even de stad in gelopen. Helaas kwam de man met de hamer bij mij toch al wel om 19u00. (5 uur tijdsverschil en een slechte nachtrust eisen dus wel degelijk hun tol.)

Het hotel Mery is prima. Een kleine kamer met een prima bed en aparte badkamer. Helaas zit er geen slot op de badkamer. Tja, een beetje spanning dus, als je staat te douchen. Er is hier ook geen centrale verwarming, maar ze hebben gaskacheltjes die ze zo nu en dan aanzetten. En dat mag ook wel, het is hier namelijk nu winter en zo'n 7 graden buiten.
Ik was vanochtend dan ook 'iets' te licht gekleed voor de free guided Tour door de stad die we hebben gedaan. Harm en ik hebben halverwege van vest geruild omdat ik anders doodvroor. (Wellicht een beetje overdreven, maar morgen ga ik in ieder geval voor mijn thermoshirt en laagjes.)
Tijdens de tour zijn we heel wat te weten gekomen over de geschiedenis en gebouwen van Santiago. Een aanrader dus! We zijn geëindigd aan de voet van de San Cristobal Hill, een heuvel vanwaar je een mooi uitzicht zou hebben over de stad. Helaas had het vanwege het druilerige weer geen zin om daar naar boven te gaan. Hopelijk is het weer morgen wat beter.

  • 19 Juli 2015 - 20:43

    Jennyheijmans :

    Raar idee hoor dat het daar zo koud is, bij het douchen zou ik Harm voor de deur zetten

  • 19 Juli 2015 - 20:55

    Ingrid:

    Klinkt super tof allemaal :)
    Veel plezier en gewoon dicht tegen Harm aankruipen 's nachts ;-)
    Have fun en ben benieuwd naar je volgende reisverhaal.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Barrio Brazil

Zuid Amerika

Van Chili-Bolivia-Argentinië-Paraguay naar Rio in Brazilië!

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2015

Rio

15 Augustus 2015

Vogelpark Iguazu

14 Augustus 2015

Alweer sushi

13 Augustus 2015

Iguazu falls Argentinie

12 Augustus 2015

Laatste busreis
Carolien

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik overal al geweest ben. Ik houd van reizen, maar tot nu toe zag ik voornamelijk de campings in Frankrijk (ik hou van kamperen!), wat steden in Europa, en oh ja; de West-kust van Noord Amerika. Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel meer landen (continenten) bezoeken. Tja, wat wil je als je een wereldreiziger aan de haak slaat?!

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 16803

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Kirgizië, Oezbekistan, Tajikistan

17 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Thailand, Laos, Cambodja

17 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: