Tatio Geisers - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Tatio Geisers - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Tatio Geisers

Blijf op de hoogte en volg Carolien

27 Juli 2015 | Chili, San Pedro de Atacama

Kan het nog vroeger?
Ja, want om de Tatio Geisers te zien word je om 05u00 opgehaald. Dat betekent 04u30 opstaan dus! (En dan hebben we vanaf dit jaar nog geluk. De regering van Chili heeft namelijk besloten dit jaar geen wintertijd in te voeren, dat scheelt dus mooi een uurtje.

Met een temperatuurtje van -14 (en vanwege de droge lucht gaat die kou door merg en been) arriveerden we bij de geisers. Deze hebben overigens de hoogste ligging van geisers ter wereld: 4320m.
We hadden dezelfde gids als bij de Valle de la Luna, gelukkig dus weer Engels sprekend. Gisteren kon ik gelukkig al veel volgen in het Spaans en werd het af en toe in het Frans vertaald.

Waarom dan zo vroeg? Omdat je dan het beste de rookpluimen kan zien die vanaf de geisers komen. Ja ok, maar ik vond het toch iets aangenamer toen de zon boven de bergen uit kwam. Bovendien kreeg je door het zonlicht en de enorme rookpluimen van de geisers een prachtig schaduwspel. Harm en ik hebben daar fototechnisch even wat mee geëxperimenteerd.

  • 28 Juli 2015 - 09:52

    Ingrid:

    Ik vrees - met grote vrees - dat jij straks jaloersmakende geweldige foto's hebt en een fotoboek zo dik als de encyclopedie kunt maken ;-)
    Ik verheug me nu al op het fotoavondje :)
    Enjoy! X

  • 28 Juli 2015 - 20:25

    Marianne:

    Haij samen. Wel koud maar toch genieten, ik wacht weer op een verhaal.
    marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, San Pedro de Atacama

Zuid Amerika

Van Chili-Bolivia-Argentinië-Paraguay naar Rio in Brazilië!

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2015

Rio

15 Augustus 2015

Vogelpark Iguazu

14 Augustus 2015

Alweer sushi

13 Augustus 2015

Iguazu falls Argentinie

12 Augustus 2015

Laatste busreis
Carolien

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik overal al geweest ben. Ik houd van reizen, maar tot nu toe zag ik voornamelijk de campings in Frankrijk (ik hou van kamperen!), wat steden in Europa, en oh ja; de West-kust van Noord Amerika. Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel meer landen (continenten) bezoeken. Tja, wat wil je als je een wereldreiziger aan de haak slaat?!

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 16810

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Kirgizië, Oezbekistan, Tajikistan

17 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Thailand, Laos, Cambodja

17 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: