Vertrek naar Bolivia - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Vertrek naar Bolivia - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Bolivia

Blijf op de hoogte en volg Carolien

28 Juli 2015 | Chili, San Pedro de Atacama

07u30 vertrokken naar Bolivia!
Na eerst een tijdje te hebben stil gestaan bij de grens - en alweer een stempel te hebben gekregen in mijn paspoort - reden we algauw naar boven. (Hoogste punt die dag lag op 5000m hoogte). Ik was erg tevreden met het gezelschap: een Engels stel met hun dochter, een Duits meisje, Harm natuurlijk❤️ en Oscar, onze (redelijk) Engels sprekende chauffeur.

Ze zeggen dat de eerste dag het ergste is vanwege de kou en de hoogte, maar achteraf kan ik zeggen dat ik het daar niet mee eens ben en zeg ik namelijk dag 4 zoals je later kunt lezen in mijn verslag. Ja, je moet je natuurlijk goed voorbereiden op de hoogte en de kou, maar dat hebben Harm en ik prima gedaan geloof ik door dus eerst twee keer een Tour te doen op hoogte en waar het ook koud was. Plus je moet gewoon veel drinken (geen alcohol, al heb ik me daar de tweede nacht wel aan gewaagd om warm te worden) en voor de zekerheid kun je een diamox nemen. Dit zorgt ervoor dat je lichaam beter zuurstof opneemt. Overigens zijn die pillen blijkbaar hier alleen op recept te verkrijgen, maar gelukkig kregen we die van onze eerdere gids.

Geen last van de hoogte dus. De eerste nacht was echter wel wat koud. We sliepen met zijn zessen op een kamer en we waren blij dat we een slaapzak hadden meegekregen van de Tour-organisator, World White Travel. Maar al met al sliepen we toch best snel omdat we die dag al zoveel gezien hadden: Laguna Verde, Laguna Rojas met een hoop flamingo's, weer een hot spring waar Harm en ik niet in zijn geweest omdat het ons veel te koud leek om na zo'n warm bad je weer om te moeten kleden en omdat we twee keer heerlijk gegeten hadden. Als lunch: avocado, tomaten, komkommer met worstjes en aardappelpuree. 'S avonds spaghetti bolognaise. Best prima dus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, San Pedro de Atacama

Zuid Amerika

Van Chili-Bolivia-Argentinië-Paraguay naar Rio in Brazilië!

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2015

Rio

15 Augustus 2015

Vogelpark Iguazu

14 Augustus 2015

Alweer sushi

13 Augustus 2015

Iguazu falls Argentinie

12 Augustus 2015

Laatste busreis
Carolien

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik overal al geweest ben. Ik houd van reizen, maar tot nu toe zag ik voornamelijk de campings in Frankrijk (ik hou van kamperen!), wat steden in Europa, en oh ja; de West-kust van Noord Amerika. Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel meer landen (continenten) bezoeken. Tja, wat wil je als je een wereldreiziger aan de haak slaat?!

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 16790

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Kirgizië, Oezbekistan, Tajikistan

17 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Thailand, Laos, Cambodja

17 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: