Dag 4 Tour Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Dag 4 Tour Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Dag 4 Tour Uyuni

Blijf op de hoogte en volg Carolien

31 Juli 2015 | Bolivia, Uyuni

Omdat het makkelijker zou zijn om vanuit San Pedro de bus naar Salta in Argentinië te nemen en omdat we later hoorden dat er in Bolivia gestaakt werd aan de grens en je dus vanuit daar niet naar Argentinië zou kunnen, hadden we besloten om de vierdaagse Tour te nemen in plaats van die van 3 dagen. Maar eigenlijk, als de mogelijkheid er is, kun je beter die van 3 dagen nemen, omdat de vierde dag er werkelijk niks te zien is.

We vervolgen onze terugweg dus in dezelfde jeep als die van gisteravond. Helaas, nog even wat stofhappen dus.
Om 05u00 zijn we weer vertrokken naar de grens van Chili. We zouden daar rond 09u00 arriveren en ons ontbijt krijgen. De 4 uur durende autorit had daarmee iets comfortabeler gekund; het was nog donker, dus er was niks te zien, mijn lege maag knorde en het zand wat binnenkwam in de auto was zo mogelijk nog erger dan gisteren. De zandman had ik snachts al gezien (en bovendien in mijn boek dat ik aan het lezen was: Slaap van Lars Kepler - aanrader! - kwam de zandman ook al voor) Voor mij geen zand meer please.

Vandaar dat ik dus aan het begin van het beschrijven van deze Tour al aangaf dat dag 4 de minst leuke dag is.

Helemaal gaar kwamen we smiddags weer aan in ons hostel waar we van te voren ook al verbleven. We hebben een lekker warme douche genomen en de rest van de dag lekker niks gedaan. De twee hangmatten in de tuin van Hostel Candelaria kwamen hierbij goed van pas.

1 aug.
En de volgende dag hebben we eigenlijk ook niet veel gedaan. Lekker uitrusten. Ik ben alleen wel blij dat we morgen naar Salta, Argentinië gaan. Hoe fijn ons hostel op dit moment ook is, ik heb het hier in San Pedro na ruim een week wel gezien eigenlijk. Het dorpje is mij iets te toeristisch en als je wat meer wilt eten voor weinig geld kun je beter net voorbij de grote parkeerplaats lopen waar groente en fruit verkocht wordt. Daar staan een paar kleine (lelijke) tentjes naast het voetbalveld. Voor de helft van de prijs kun je daar redelijk goed eten. Bijvoorbeeld Pollo a la plancha: een stuk kipfilet met aardappelpuree en wat groenten. Er zit ook een leuk pizzatentje in het centrum, maar dat is na twee keer ook wat minder lekker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Uyuni

Zuid Amerika

Van Chili-Bolivia-Argentinië-Paraguay naar Rio in Brazilië!

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2015

Rio

15 Augustus 2015

Vogelpark Iguazu

14 Augustus 2015

Alweer sushi

13 Augustus 2015

Iguazu falls Argentinie

12 Augustus 2015

Laatste busreis
Carolien

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik overal al geweest ben. Ik houd van reizen, maar tot nu toe zag ik voornamelijk de campings in Frankrijk (ik hou van kamperen!), wat steden in Europa, en oh ja; de West-kust van Noord Amerika. Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel meer landen (continenten) bezoeken. Tja, wat wil je als je een wereldreiziger aan de haak slaat?!

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 16822

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Kirgizië, Oezbekistan, Tajikistan

17 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Thailand, Laos, Cambodja

17 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: