Iguazu falls Argentinie - Reisverslag uit Botafogo, Brazilië van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Iguazu falls Argentinie - Reisverslag uit Botafogo, Brazilië van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Iguazu falls Argentinie

Blijf op de hoogte en volg Carolien

13 Augustus 2015 | Brazilië, Botafogo

Ja, Iguazu falls we komen naar je toe! We zijn vanochtend vroeg op gestaan om naar de watervallen van Iguazu (Cataratas) te gaan.
Het voelt een beetje alsof je een pretpark of dierentuin binnen gaat. De entreeprijs is er in ieder geval wel naar: omgerekend €26 per persoon. Met een treintje word je naar de verschillende wandelpaden gebracht.
Er is een lower-trail, upper-trail, een pad op het eiland in het midden en, opnieuw een Garganta del Diablo. Helaas was het pad op het eiland dicht vanwege de hoge waterstand van de rivier. Maar dat betekent natuurlijk wel dat er extra veel water vanuit de watervallen naar beneden stroomt.

Een paar feitjes:
*De watervallen strekken zich uit over een afstand van 2.7km.
*In totaal zijn er 275 watervallen en de hoogste is 80m.
*Omdat het zoveel watervallen zijn en dus niet 1 grote waterval is, is het dus niet de grootse van de wereld. Misschien wel de meest indrukwekkende. Harm vond deze in ieder geval indrukwekkender dan die van Victoria falls.
*De naam Iguazu komt van I (Y)= groot en uasu= water.

We zijn onze tocht langs de watervallen begonnen met het lage pad wat soms bovenlangs en soms wel heel dicht bij sommige watervallen komt. Je voelt dan echt de kracht van het water dat naar beneden raast. Overweldigend.
Het hoge pad biedt nog mooie uitzichten maar de eerste aanblik van de watervallen is eigenlijk de mooiste.

Vervolgens zijn we naar 'het pronkstuk' van het park gelopen. Je kunt ook met het treintje gaan, maar daar stonden zoveel mensen dat we besloten de 2,3km zelf te lopen. Over ijzeren paden boven de rivier loop je dan naar de duivelskeel. Daar waar al het water van de rio Iguazu naar beneden stort in een gat waarvan je de bodem niet kunt zien door alle waterdamp die er blijft hangen. Een machtig mooi gezicht.

Zou de Braziliaanse zijde hier nog wel tegenop kunnen? Ik ben benieuwd wat de overkant ons morgen brengt. Eerst maar eens de grens over naar het vijfde land van deze vakantie.

Verslag uit: Brazilië, Botafogo

Zuid Amerika

Van Chili-Bolivia-Argentinië-Paraguay naar Rio in Brazilië!

16 Augustus 2015

Iguazu falls Argentinie

12 Augustus 2015

Laatste busreis
Carolien

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik overal al geweest ben. Ik houd van reizen, maar tot nu toe zag ik voornamelijk de campings in Frankrijk (ik hou van kamperen!), wat steden in Europa, en oh ja; de West-kust van Noord Amerika. Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel meer landen (continenten) bezoeken. Tja, wat wil je als je een wereldreiziger aan de haak slaat?!

Actief sinds 08 Juli 2015