Voorbereiding en vlucht, we gaan! - Reisverslag uit Brussel, België van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Voorbereiding en vlucht, we gaan! - Reisverslag uit Brussel, België van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Voorbereiding en vlucht, we gaan!

Door: Carolien Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Carolien

18 Juli 2017 | België, Brussel

Ik heb al veel reisverhalen geschreven en de laatste keren begin ik steevast met het feit dat ik moet bekennen dat ik me nog nooit zo slecht heb voorbereid op een reis. Het begint dus eigenlijk een soort van traditie te worden dat ik vrij weinig weet van het land waar ik op vakantie ga. Harm bleef me de afgelopen weken dan ook aansporen om reisgidsen te lezen en mijn tas alvast in te pakken opdat ik niets zou vergeten. Maar in mijn hoofd was ik steeds nog niet zo ver. Ik heb meermalen gedacht en geroepen: “Eerst even dit afmaken en dan…” Ik heb de afgelopen weken namelijk moeten rennen en vliegen om alles af te krijgen, maar het is gelukt! (Op het moment dat ik dit schrijf betekent het echter dat er nog steeds chaos heerst in mijn hoofd en dat ik continu het gevoel heb dat ik nog iets moet doen.) Harm en ik zijn beiden nu af (en – voorlopig – uit) gestudeerd en we hebben onze diploma’s in ontvangst kunnen nemen. Daar mogen we super trots op zijn! Het heeft ons een hoop bloed, zweet en tranen gekost en deze vakantie is dan ook zeer gewenst en verdiend. En dan kan ik ook na de vakantie met een frisse start beginnen aan dat andere avontuur, namelijk een baan als docente Nederlands! Superspannend natuurlijk.
Gisteravond zijn we door de vader van Harm weggebracht naar het Ibis hotel in Brussel. We wilden vermijden dat we vanochtend in de file zouden staan waardoor we dus vanochtend heerlijk een beetje hebben kunnen uitslapen, douchen en op de eigen kamer ontbijten met de broodjes die we zelf hadden meegenomen. Op het vliegveld bleek het druk en stonden we een tijd in de rij om onze tassen in te laten checken. Ook het vliegtuig zelf had vertraging, maar dat bleek alles mee te vallen en we waren ruim op tijd bij de gate. De eerste vliegreis van Brussel naar Helsinki verliep voorspoedig en voor ik het wist zaten we daar op het vliegveld naast de peperdure ‘Nordic hoogstandjes’ als onderzetters, dierenhuiden, theedoeken en oorbellen te wachten op onze tweede vlucht.
Die tweede vlucht verliep voor mij toch iets anders dan ik had gewild. Ik kon mijn draai maar niet vinden op mijn stoel en probeerde steeds te slapen, maar dat ging niet. Pech dus. Tien uur achtereen wakker blijven. Ach, zo ben ik ook weer bij met de nieuwste films. (Life, The zookeepers wife en How to be single gekeken; ik heb al bepaald welke film ik graag op de terugweg zou willen zien.) Ja, de service van Finnair was goed. Je kreeg al een flesje water bij binnenkomst, er waren twee (warme) maaltijden bij de vlucht inbegrepen mét meerdere wijntjes en ieder had een eigen schermpje voor zich waarop films en series afgespeeld konden worden. Ideaal om de rusteloze uurtjes door te komen.

  • 20 Juli 2017 - 14:29

    Mathy Heijmans:

    Het is een mooi verhaal, de start van jullie wow-vakantie! Heel veel plezier daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik overal al geweest ben. Ik houd van reizen, maar tot nu toe zag ik voornamelijk de campings in Frankrijk (ik hou van kamperen!), wat steden in Europa, en oh ja; de West-kust van Noord Amerika. Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel meer landen (continenten) bezoeken. Tja, wat wil je als je een wereldreiziger aan de haak slaat?!

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 16802

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Kirgizië, Oezbekistan, Tajikistan

17 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Thailand, Laos, Cambodja

17 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: