Chiang mai en kookworkshop - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Chiang mai en kookworkshop - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Chiang mai en kookworkshop

Door: Carolien Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Carolien

23 Juli 2017 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag Chiang mai maar eens verkennen. We kwamen gisteren in het donker aan, dus we hebben nog niet veel van de stad kunnen zien. Voor de avond heb ik een cooking class gereserveerd omdat ik wel benieuwd ben hoe ze nu al die lekker dingen hier in Thailand maken. Dat betekent wederom op tijd terug zijn bij het hotel, maar voldoende tijd om nog wat tempels en de stad zelf te bezoeken. De tempels hier in Chiang mai zijn al wat anders dan die in Bangkok. Veel tempels hebben ook stenen beelden voor de ingang staan en de tempels bestaan ook voor een deel uit hout. Ik vind deze tempels eigenlijk mooier dan die in Bangkok (even los van de binnenkant, want binnenin staat nog steeds zo’n gouden buddha overal), deze tempels lijken ‘echter’ naar mijn idee. De eerste tempel waar we naartoe gingen was Wat Phra Singh. Eigenlijk vond ik die tempel niet zo heel bijzonder, maar we werden daar aangesproken door twee Thaise docenten Engels die vroegen of we een gesprekje met een aantal van hun studenten wilden voeren zodat zij hun Engels zouden kunnen oefenen. De studenten hadden nog geen twee maanden Engels, maar spraken al enkele woordjes en ze hadden Engelse vragen uit hun hoofd geleerd die ze aan ons konden stellen. Leuk dat we hen op deze manier konden helpen.
Toen we bij de uitgang stonden en aan het kijken waren waar we vervolgens heen zouden lopen, werden we aangesproken door een stel uit Australië. Ze vroegen of we meegingen naar de tempel boven op de berg, Wat Prathat Doi Suthep. Je kunt hier namelijk een rood taxibusje aanhouden, waar zo’n 7/8 man in passen, zodat je de kosten kunt delen. De rit duurde een half uur en kostte ons 100 baht (ong. €2,50) per persoon voor de heen en terugweg. Dat is dan geen geld. De tempel bovenop de berg viel wat mij betreft wat tegen, maar het uitzicht was mooi en er waren een hoop leuke marktkraampjes om even wat rond te snuffelen. Toen we weer terug waren in het centrum van Chiang mai, hebben we op de valreep nog even een andere tempel bezocht, Wat Chedi Luang. Een stenen tempel met daaromheen olifanten. Toen we ernaartoe liepen, werd ik (zoals bij de meeste tempels het geval is) wederom verzocht mijn schouders te bedekken. Dat wil ik best doen uit respect, maar ik kan me af en toe wel een beetje kwaad maken dat er met twee maten wordt gemeten als ik dan andere vrouwen zie die wel met een spaghetti topje kunnen rondlopen of mannen die met blote schouders rondlopen. Loop ik dan een beetje peentjes te zweten onder mijn sjaal…
En dan de kookworkshop! We werden opnieuw opgehaald met een busje, samen met een Canadees stel, nog een Canadese vrouw, een Frans gezin met twee dochters en een stel uit Oostenrijk. Allemaal leuke gezellige mensen en de sfeer was top! De vrouw die ons leerde koken was heel erg enthousiast en vertelde alles met veel humor. We hebben echt een hele leuke avond gehad en veel geleerd. Thuis ga ik in ieder geval proberen de curry en de kokossoep na te maken en een toetje genaamd sticky rice met mango mmm! We hebben hiervoor ook een receptenboek meegekregen, dus dat moet lukken lijkt me zo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik overal al geweest ben. Ik houd van reizen, maar tot nu toe zag ik voornamelijk de campings in Frankrijk (ik hou van kamperen!), wat steden in Europa, en oh ja; de West-kust van Noord Amerika. Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel meer landen (continenten) bezoeken. Tja, wat wil je als je een wereldreiziger aan de haak slaat?!

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 16817

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Kirgizië, Oezbekistan, Tajikistan

17 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Thailand, Laos, Cambodja

17 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: