Scooter huren en gas erop! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Scooter huren en gas erop! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Scooter huren en gas erop!

Door: Carolien Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Carolien

24 Juli 2017 | Thailand, Chiang Mai

De complete tours die in de omgeving worden aangeboden, spreken ons niet zo aan. Je kunt ervoor kiezen om zogenaamde ‘inheemse’ stammen te bezoeken, maar dat lijkt meer op mensen in de dierentuin dan dat het natuurlijk is. En er zijn daarnaast verschillende olifantenkampen, maar ook daarvan verschillen de recensies enorm. De ene recensie geeft aan dat de olifanten goed behandeld worden, de ander geeft aan dat de olifanten worden geslagen en geprikt met stokken met spijkers. Hoe dan ook, echt natuurlijk is ook dit niet en dus slaan we deze tours ook over. We hebben er in de plaats daarvoor gekozen om een scooter te huren en de bergen en natuur in te gaan. Jawel, één scooter dus, want ik durf hier niet zo goed te rijden, zeker niet omdat er hier links van de weg gereden wordt. Aangekleed met twee veel te grote helmen (de vraag is of ze niet meer kwaad dan goed doen) zijn we op weg gegaan. Harm had een route gevonden van ongeveer 100 km.
Dit was echt geweldig! We hebben zoveel mooie natuur gezien vandaag. Voor mij is dit het echte Thailand. Dit had ik me voorgesteld toen we de reis boekten. Jungle, houten huisjes, achterafweggetjes en rijstvelden. Super mooi en dus een echte aanrader om te doen. Harm is een goede chauffeur en weet overal de weg te vinden, ik heb me dus nergens druk over hoeven maken vandaag, behalve over mijn kont en benen die na 130 km achterop de scooter uiteindelijk toch wel echt zeer begonnen te doen. Overigens is de app maps.me hierbij echt een uitkomst. Deze (gratis) kaart die je kunt downloaden op je smartphone is zo gedetailleerd dat alle wegen erop staan en zelfs de gebouwen ingetekend zijn. Onderweg hebben we ergens geluncht met twee grote kommen noodlesoup met ballen (ik hoop dat deze van kip gemaakt waren, maar ze waren best lekker) en twee flesjes water voor de luttele prijs van €2,50. Nee, niet per persoon, maar samen. ’ S Avonds zijn we pizza gaan eten. Even wat Westers eten na alle smaakexplosies van gisteren. Morgen door naar Pai, ten noorden van hier.

  • 24 Juli 2017 - 18:31

    Jenny:

    Wat je in een week toch veel kunt zien en bekeven, erg mooi en leuk allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik overal al geweest ben. Ik houd van reizen, maar tot nu toe zag ik voornamelijk de campings in Frankrijk (ik hou van kamperen!), wat steden in Europa, en oh ja; de West-kust van Noord Amerika. Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel meer landen (continenten) bezoeken. Tja, wat wil je als je een wereldreiziger aan de haak slaat?!

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 16797

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Kirgizië, Oezbekistan, Tajikistan

17 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Thailand, Laos, Cambodja

17 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: