Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Pai

Blijf op de hoogte en volg Carolien

25 Juli 2017 | Thailand, Chiang Mai

De rit van Chiang Mai naar Pai duurde zo’n vier uur en kostte ons 200 baht (€5) per persoon. De weg was behoorlijk bochtig, maar ook erg mooi. Pai is een kleiner dorp dan Chiang Mai, maar minstens zo toeristisch. Op elke hoek van de straat kun je scooters huren, een (Thaise) massage krijgen of local food eten. (Naja, niet alleen local food, ze hebben hier namelijk ook hamburgers, frietjes en pizza.) Omdat ons hotel net buiten het centrum van Pai lag (Chang Pai Hill), moesten we eerst een stuk lopen om daar te komen. We hadden ervoor gekozen om de iets luxere kamer te nemen, met bubbelbad buiten op het balkon. Ook het uitzicht was niet verkeerd. Omdat onze kamer tegen een heuvel aan lag, keken we uit op de lichtjes beneden en op wat rijstvelden die net buiten het dorp lagen. We hebben ons voor het avondeten laten afzetten in het centrum door de gratis taxiservice die het hotel aanbood. Vandaag geen typisch Thais, maar Indisch eten bij een klein kraampje aan de straat. Het regende dus het was wel wat schuiven om onder het zeil te kunnen blijven zitten. Hierna hebben we opnieuw een scooter gehuurd (dat is toch het makkelijkste en misschien ook wel goedkoopste vervoersmiddel hier in Thailand) en zijn we daarmee terug naar ons hotel gereden.

• 27 Juli 2017 - 15:59

Marianne:

Prachtig uitzicht
    En lux
    Genieten dus samen

Tags: Pai

Carolien

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik overal al geweest ben. Ik houd van reizen, maar tot nu toe zag ik voornamelijk de campings in Frankrijk (ik hou van kamperen!), wat steden in Europa, en oh ja; de West-kust van Noord Amerika. Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel meer landen (continenten) bezoeken. Tja, wat wil je als je een wereldreiziger aan de haak slaat?!

Actief sinds 08 Juli 2015