Museum en de gouden berg - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Museum en de gouden berg - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Museum en de gouden berg

Door: Carolien Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Carolien

20 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

De wekker stond vanochtend om 7u00, en dus zat ik wat later klaarwakker in bed en bekeek ik onze opties om te doen vandaag. Harm had nog niet zo’n zin geloof ik, terwijl ik namelijk onze mogelijkheden aan het opsommen was, gingen de ogen nog niet open en kreeg ik weinig response. Dan nog maar wat verder doezelen. Om 10u15 werd ik weer wakker en vond ik het wel welletjes. Rise and shine! Nu écht opstaan. Na een goed ontbijt – zelfgeroosterd brood met Skippy pindakaas, muffin, oploskoffie en melk – zijn we eerst naar het Rattanakosin museum geweest en hebben we informatie gekregen over veel zaken in Thailand. De koning stond behoorlijk centraal, maar er werd ook wat over de geschiedenis, architectuur, bezienswaardigheden en de gewoonten van de Thai verteld. Het was een leuke rondleiding met supervriendelijk personeel. Daarna hebben we de koelte van het museum verlaten (we hebben daar bijna 2,5 uur gespendeerd!) en zijn we de gouden berg opgegaan. Deze telt 344 treden, best wat lopen dus in de hitte, maar hoe hoger je komt, hoe meer wind er staat. Bovenop de berg heb je een mooi uitzicht over Bangkok. Weer beneden hebben we wat gegeten bij een klein tentje. Harm raadde mij Pat Tai aan, wat wel het nationale gerecht van Thailand genoemd kan worden. Lekker hoor. We kwamen vervolgens uit bij een aantal grote shopping malls. Niet echt mijn ding, een stuk duurder dan op straat, maar wel weer lekker koel binnen. Na een tijdje te hebben rondgedwaald zijn we weer teruggegaan naar Khao San road, dé uitgaansstraat van backpackers en vakantiegangers denk ik wel. We hebben daar wat gegeten en een biertje gedronken. Super druk, super toeristisch, leuk om te zien, maar voor mij iets té. Ons hotel lag in de buurt en we zijn niet al te laat naar bed gegaan omdat we morgen weer vroeg op moeten, nu wel.