Royal Palace Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Royal Palace Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Royal Palace Bangkok

Door: Carolien Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Carolien

22 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

Vandaag wilde Harm weer wat langer uitslapen en dus liet ik hem liggen en ben ik alvast beneden gaan ontbijten. Ik heb lekker op het balkon een boekje zitten lezen. We hadden vandaag niet zoveel op het programma staan. Het enige wat we nog per se wilden zien in Bangkok was het Royal Palace. We moesten namelijk ook op tijd weer terug bij het hotel zijn omdat we opgehaald zouden worden om naar het vliegveld gebracht te worden. Vanavond zouden we doorvliegen naar het Noorden van Thailand, naar Chang mai. Voor het Royal Palace stond een enorme stoet aan in het zwart geklede mensen. De Thai rouwen namelijk nog steeds om hun koning die in oktober 2016 overleden is. Deze rouwperiode duurt een jaar en in oktober van dit jaar zal de koning gecremeerd worden en wordt zijn zoon diens opvolger. Het lichaam van de koning ligt opgebaard in het paleis en nog steeds komen iedere dag honderden Thai hem bezoeken en dus stonden zij in de hitte te wachten tot zij (gelukkig via een andere ingang!) het paleis binnen mochten. Het was overigens sowieso druk, maar we hebben gelukkig alles kunnen zien wat we wilden. Om de tijd te doden hebben we daarna nog wat rondgelopen in de stad, waarna we om 17u00 bij het hotel opgehaald werden. Rond een uur of 22u00 waren we in Chang mai en zijn we algauw naar bed gegaan. Oh btw, onze vlucht kostte ons zo'n €25 per persoon.

Tags: Royal Palace

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik overal al geweest ben. Ik houd van reizen, maar tot nu toe zag ik voornamelijk de campings in Frankrijk (ik hou van kamperen!), wat steden in Europa, en oh ja; de West-kust van Noord Amerika. Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel meer landen (continenten) bezoeken. Tja, wat wil je als je een wereldreiziger aan de haak slaat?!

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 16796

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Kirgizië, Oezbekistan, Tajikistan

17 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Thailand, Laos, Cambodja

17 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: