Phnom Penh, een tussenstop - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Phnom Penh, een tussenstop - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Phnom Penh, een tussenstop

Door: Carolien Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Carolien

11 Augustus 2017 | Cambodja, Phnom-Penh

Ik vind het niet zo erg dat we vandaag weer de boot nemen naar het vasteland. Ik ben inmiddels weer helemaal opgeknapt en kan er weer tegenaan. Ik heb ook energie voor 10! Die kan ik alleen niet zo kwijt, we hebben namelijk besloten na de boot naar Sihanoukville vanaf daar de bus terug naar Phnom Penh te nemen en vanaf daar de volgende ochtend weer verder te gaan naar Battambang. Lange dagen zitten, dat dus. Het verkeer werkt ook niet echt mee (dat is hier echt chaos, zogauw je kunt lopen, kun je ook een scooter besturen, zo lijkt het) en uiteindelijk zijn we om 18u30 in Phnom Penh. We slapen nu in hotel G Eleven aan de andere kant van de stad en het is hier veel sfeervoller dan in de (dure) buurt waar we vorige keer zaten. We hebben vanavond Ethiopisch gegeten. Harm had dat ooit gehad en ik wilde het ook wel proberen. Je eet dan met je handen en scheurt steeds stukjes af van een soort bruine pannenkoekjes waarmee je je eten oppakt. Bijzonder, maar toch niet zo mijn ding, weet ik nu. Ik heb ook veel minder honger vanwege het warme weer.
De weg terug naar het hotel konden we bijna zwemmen. Het had namelijk de hele avond al geregend en de straten waren volgelopen.

  • 13 Augustus 2017 - 20:51

    Jenny:

    Weer veel meegemaakt, typisch maar ik ben nu ook snotverkouden , we zouden een keer eens niet hetzelfde hebben ☺️
    Leuk om alles zo te lezen, nog geen heimwee naar huis?
    Nog veel plezier de komende week

Tags: Phnom Penh,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik overal al geweest ben. Ik houd van reizen, maar tot nu toe zag ik voornamelijk de campings in Frankrijk (ik hou van kamperen!), wat steden in Europa, en oh ja; de West-kust van Noord Amerika. Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel meer landen (continenten) bezoeken. Tja, wat wil je als je een wereldreiziger aan de haak slaat?!

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 16828

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Kirgizië, Oezbekistan, Tajikistan

17 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Thailand, Laos, Cambodja

17 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: