Fietstocht en bioscoopje pakken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu Fietstocht en bioscoopje pakken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carolien Heijmans - WaarBenJij.nu

Fietstocht en bioscoopje pakken

Door: Carolien Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Carolien

21 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

Om half 6 de wekker. Maar nu moesten we écht opstaan. We hadden vanuit het hotel een taxi geregeld naar de locatie van Co van Kessel, vanwaar de fietstour zouden starten. De tour zou om 07u00 starten, maar er werd verwacht dat je ongeveer een half uur van te voren aanwezig zou zijn. We werden in het Nederlands begroet door Bo, die ons die dag zou rondleiden. Tezamen met negen andere kaaskoppen en één Thai genaamd Tommie, hebben we vandaag door Bangkok gefietst. We hebben veel gezien en zijn op plekken geweest waar je normaal gesproken als toerist niet zou komen. We fietsten door parkjes, langs het water, langs jungle en nieuwbouwwijken. We stopten bij een markt, een tempel (met een buddha van 16 meter hoog), een Portugese kerk en we hebben een groot stuk afgelegd met de boot. Heel leuk om zo langs alle huisjes op palen te varen. Lunch was ook inbegrepen bij de prijs. We hadden de keuze uit verschillende Thaise gerechten. De tour duurde alles bij elkaar vijf uur. Hoewel alles super goed geregeld was en ik de ervaring niet had willen missen, vond ik de tour wel wat aan de prijs (vergeleken met de prijzen hier in Thailand). Je betaalt namelijk 40€ (1650 baht) per persoon.
We hadden inmiddels behoorlijk wat gezien van Bangkok en na alle inspanning van vandaag hebben Harm en ik ervoor gekozen om naar de bioscoop te gaan. Met de boot en skytrain (bovengrondse metro) hebben we ons toen opnieuw naar de grote shoppingmall verplaatst en zijn we naar The planet of the apes (deel.. geen idee) geweest. Dit was op dat moment de enige film die Engels gesproken was. Ik vond wel dat daar een grote bak popcorn bij moest, en even later zaten we op de pluchen rode stoelen in de vrieskou van de bioscoop. Na een half uur reclames en trailers van andere films bekeken te hebben, begon de film. Alhoewel,…we werden eerst geacht te gaan staan uit respect voor de koning en het volkslied werd ingezet. Het is bijzonder om te zien hoeveel respect de mensen hier voor de koning hebben en hoeveel aandacht daar ook aan wordt geschonken. Na de film had ik geen honger meer, ik had immers de halve bak popcorn in mijn eentje leeggegeten (en geloof me, die was best groot!), maar Harm had nog wel wat zin in sushi, dus dat hebben we gehaald.
We hebben de dag afgesloten met een wandeling door het Lumphini park, één van de grootste parken van Bangkok. Heerlijk mensen kijken, vooral wanneer ze met zijn allen Zumba of één of andere fitness aan het doen zijn. Er stond bijna honderd man tegelijkertijd op dance-muziek te bewegen met een aantal instructeurs daarvoor. Er werd daarnaast flink wat hardgelopen. Én om 18u00 stipt, de aankondiging en muziek voor het volkslied. Opnieuw ging iedereen staan (zelfs de hardlopers hielden stil) en herdachten of toonden respect aan de koning. Na ons daar een tijdje vermaakt te hebben, namen we uiteindelijk een tuktuk terug naar ons hotel. Een koude douche was weer meer dan welkom.

  • 21 Juli 2017 - 16:22

    Mathy:

    Leuk verslag!

  • 21 Juli 2017 - 17:41

    Jenny:

    Mooi verslag en gisteren ook een leuk filmpje, zo krijgen wij een beetje een idee hoe het daar is

  • 22 Juli 2017 - 16:47

    Marianne:

    Hallo samen
    Prachtig verhaal en ik geniet er ook van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik overal al geweest ben. Ik houd van reizen, maar tot nu toe zag ik voornamelijk de campings in Frankrijk (ik hou van kamperen!), wat steden in Europa, en oh ja; de West-kust van Noord Amerika. Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel meer landen (continenten) bezoeken. Tja, wat wil je als je een wereldreiziger aan de haak slaat?!

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 16836

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Kirgizië, Oezbekistan, Tajikistan

17 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Thailand, Laos, Cambodja

17 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: